Realizované projekty financované z prostředků EU
Projekt „ŠANce 3“
registrační číslo CZ.02.3.X/0.0/0.0/20_081/0019773
v rámci Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání
realizace projektu 1. 9. 2021 – 30. 6. 2023
3.II/2 Školní speciální pedagog – personální podpora ZŠ
0,2 úvazku školního speciálního pedagoga na dobu 19 měsíců
Náklady 261 706,00 Kč
Zajištění personální podpory vyrovná šance na maximální rozvoj potenciálu každého žáka základní školy. Speciální pedagog diagnostikuje speciální vzdělávací potřeby žáků a pomáhá vytvářet a zlepšit podmínky pro úspěšnou integraci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Součástí práce je spolupráce na tvorbě plánu pedagogické podpory nebo individuálního vzdělávacího plánu pro každého žáka s potřebou podpůrných opatření.
3.II/3 Školní psycholog – personální podpora ZŠ
0,5 úvazku školního psychologa na dobu 22 měsíců
náklady 757 570,00 Kč
Zajištění personální podpory vyrovná šance na maximální rozvoj potenciálu každého žáka základní školy. Školní psycholog zkoumá klima ve třídách, chování žáků, vytváří diagnostiku a poskytuje konzultace pro žáky, pedagogy a rodiče ve škole (pokud jsou pod RED_IZO školy zřízeny, i ve školní družině, nebo školním klubu) nebo mimo školu. Školní psycholog spolupracuje také se zdravotnickými a jinými organizacemi mimo školní zařízení.
3.II/12 Projektový den ve výuce (povinná aktivita)
Jeden projektový den v rozsahu 4 vyučovací hodiny pro jednu třídu
Náklady 5 256,00 Kč
Cílem aktivity je rozvoj kompetencí pedagogických pracovníků v oblasti přípravy a vedení projektové výuky, která vede k rozvoji kompetencí (znalostí, dovedností, postojů) žáků spadající do témat: polytechnické vzdělávání a/nebo environmentální vzdělávání a/nebo podpora podnikavosti, kreativity a logického myšlení a/nebo kariérového poradenství.
Projektová výuka bude probíhat v oblasti podpory společného vzdělávání a rozvoje klíčových kompetencí žáků.
Projektovou výuku dále charakterizuje:
- důraz na aktivizační metody výuky
- zahrnutí metod kooperativního učení, vedení k samostatnosti
- rozvoj kritického myšlení, kreativních metod výuky
- důraz na praktickou využitelnost poznatků a dovedností
Celkem náklady šablon 1 024 532,00 Kč
Projekt "Podpora dětí s OMJ - ZŠ Curie"
Zapojení školy do Operačního programu Praha – pól růstu
Projekt: CZ.07.4.68/0.0/0.0/19_071/0001972, Podpora dětí s OMJ - ZŠ Curie
Doba trvání projektu: 24 měsíců, od 1. 1. 2021 do 31. 12. 2022.
Požadované a přidělené finanční prostředky
- Dvojjazyčného školního asistenta na 0,5 úvazku (na 24 měsíců) 629 640 Kč
- Intenzivní jazykové kurzy ČDJ pro ZŠ (4 kurzy po 80 hodinách) 211 940 Kč
- Doučování žáků s OMJ (4 kurzy po 16 hodinách) 42 388 Kč
- Třídní projekt jednorázový pro 1 třídu (povinná aktivita) 1 318 Kč
- Odborně zaměřená tematické setkávání (povinná aktivita) 8 970 Kč
- Komunitně osvětové setkání (povinná aktivita) 4 485 Kč celková částka 898 741 Kč
Aktivity projektu zahájené od 1.1.2021
- dvojjazyčný školní asistent na 0,5 úvazku
- intenzivní jazykový kurz ČDJ – přípravná třída ZŠ
- doučování žáků s OMJ
Projekt „ŠANce II“
registrační číslo CZ.02.3.68/0.0/0.0/18_064/0012466
v rámci Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání; realizace projektu 1.9.2019 – 31.8.2021
Č. 02_18_064 PODPORA ŠKOL FORMOU PROJEKTŮ ZJEDNODUŠENÉHO VYKAZOVÁNÍ - ŠABLONY PRO MŠ A ZŠ II – hl. m. Praha
2.II/2 Školní speciální pedagog – personální podpora ZŠ
Cílem této aktivity je poskytnout dočasnou personální podporu – školního speciálního pedagoga základním školám s minimálně třemi žáky s potřebou podpůrných opatření prvního stupně podpory.
0,5 úvazku školního speciálního pedagoga na dobu 24 měsíců
náklady 698 649,00 Kč
2.II/3 Školní psycholog – personální podpora ZŠ
Cílem této aktivity je poskytnout dočasnou personální podporu – školního psychologa základním školám s minimálně třemi žáky s potřebou podpůrných opatření prvního stupně podpory.
0,5 úvazku školního psychologa na dobu 24 měsíců
náklady 704 520,00 Kč
2.II/9 Sdílení zkušeností pedagogů z různých škol/školských zařízení prostřednictvím vzájemných návštěv
Cílem je podpořit pedagogy základních škol ve zvyšování kvality jejich každodenní práce při vzdělávání a výchově žáků prostřednictvím vzájemné výměny zkušeností mezi pedagogy z různých škol. Pedagogický pracovník ve spolupráci s vedením vysílající základní školy identifikuje oblasti, ve které chce rozvíjet své znalosti a dovednosti.
1 pedagog realizuje 16 hodin ve dvou návštěvách (8h výuka, 8h příprava návštěv, společná reflexe a doporučení pro další práci).
náklady 9 010,00 Kč
2.II/14 Zapojení odborníka z praxe do výuky v ZŠ
Cílem je prohloubit spolupráci pedagogických pracovníků základních škol a odborníků z praxe v rámci všeobecně vzdělávacích předmětů. Díky spolupráci se zlepší kvalita výuky, která bude mít pozitivní vliv na výsledky žáků i pro jejich budoucí uplatnění na trhu práce.
Společně realizují 10 hodin výuky a 15 hodin přípravy a reflexe, včetně zhodnocení využitých metod a vlivu na vzdělávací procesy a výsledky žáků
náklady 286 780,00 Kč
2.II/18 Doučování žáků ZŠ ohrožených školním neúspěchem
Cílem aktivity je podpořit žáky ohrožené školním neúspěchem prostřednictvím možnosti doučování. Jednotka může být také využita pro žáky ze sociálně znevýhodněného a kulturně odlišného prostředí, kterým aktivita může napomoci upevnit jejich zvyk provádět samostatnou odpolední přípravu a podpořit zvládnutí standardů daných Rámcovým vzdělávacím programem např. v hlavních předmětech český jazyk, matematika a cizí jazyk, v průběhu dvou školních let
1 pracovník realizuje 16 hodin (16x60 minut pro nejméně 3 žáky s docházkou minimálně 75%)
náklady 35 668,00 Kč
2.V/6 Sdílení zkušeností pedagogů z různých škol/školských zařízení prostřednictvím vzájemných návštěv
Cílem je podpořit pedagogy školních družin a klubů ve zvyšování kvality jejich každodenní práce při vzdělávání a výchově žáků prostřednictvím vzájemné výměny zkušeností mezi pedagogy z různých školských zařízení/škol. Pedagogický pracovník ve spolupráci s vedením vysílajícího zařízení identifikuje oblasti, ve kterých chce rozvíjet své znalosti a dovednosti
1 pedagog realizuje 16 hodin ve dvou návštěvách (8h výuka, 8h příprava návštěv, společná reflexe a doporučení pro další práci)
náklady 9 010,00 Kč
2.V/11 Klub pro účastníky ŠD/ŠK
Cílem aktivity je realizace klubu pro účastníky školní družiny a školního klubu. Aktivita má formu volnočasové aktivity a vede k rozvoji klíčových kompetencí účastníků a získané znalosti, dovednosti a kompetence se také promítají i do povinné složky vzdělávání žáka. Aktivita umožňuje vedle rozvoje účastníků i profesní rozvoj pedagogických pracovníků.
Čtenářský klub zajišťuje 1 pracovník 16x4 hodiny (16x1,5 h klub, 2,5 h příprava a reflexe s nejméně 6 žáky a minimálně 75% docházkou)
náklady 142 664,00 Kč
Celkem náklady šablon 1 886 301,00 Kč
Projekt „ŠANce“
Projekt „ŠANce“
registrační číslo CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_023/0006151
v rámci Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání
realizace projektu 1.9.2017 – 31.8.2019
Č. 02_16_023 PODPORA ŠKOL FORMOU PROJEKTŮ ZJEDNODUŠENÉHO VYKAZOVÁNÍ - ŠABLONY PRO MŠ A ZŠ I.
II/1.2 Školní speciální pedagog – personální podpora ZŠ 0,5 úvazku školního speciálního pedagoga na dobu 24 měsíců náklady 672 840,00 Kč
II/1.3 Školní psycholog – personální podpora ZŠ 0,5 úvazku školního psychologa na dobu 24 měsíců náklady 672 840,00 Kč
II/2.9 Vzájemná spolupráce pedagogů ZŠ
Cílem je prohloubit spolupráci pedagogických pracovníků základních škol v oblasti podpory matematické gramotnosti, v dovednostech vzdělávat heterogenní kolektivy a poskytovat podporu žákům s potřebou odpůrných opatření. Realizováno ve dvou školních rocích. náklady 32 272,00 Kč
II/3.1 Čtenářský klub pro žáky ZŠ
Cílem aktivity je realizace čtenářského klubu pro žáky základní školy. Má formu volnočasové aktivity a vede k rozvoji klíčových kompetencí. Takto získané znalosti, dovednosti a kompetence se také promítají i do povinné složky vzdělávání žáka. Aktivita umožňuje vedle rozvoje žáků i profesní rozvoj pedagogických pracovníků. Realizováno v každém pololetí dvou školních let. náklady 69 108,00 Kč
II/3.3 Doučování žáků ZŠ ohrožených školním neúspěchem
Cílem aktivity je podpořit žáky ohrožené školním neúspěchem prostřednictvím možnosti doučování. Jednotka může být také využita pro žáky ze sociálně znevýhodněného a kulturně odlišného prostředí, kterým aktivita může napomoci upevnit jejich zvyk provádět samostatnou odpolední přípravu a podpořit zvládnutí standardů daných Rámcovým vzdělávacím programem např. v hlavních předmětech český jazyk, matematika a cizí jazyk, v průběhu dvou školních let. náklady 59 661,00 Kč
Celkem náklady šablon 1 506 721,00 Kč
Školní čtenářský klub
Inkluzivní prostředí pro rozvoje čtenářské a jazykové gramotnosti
registrační číslo CZ.07.4.68/0.0/0.0/15_005/0000018
v rámci Operačního programu Praha – pól růstu ČR
žadatel: Nová škola, o. p. s.
se sídlem/místo podnikání: Křižíkova 344/6, 186 00 Praha 8 – Karlín
zastoupená Mgr. Janem Zajícem, ředitelem
IČ: 25768867, bankovní spojení 200144543/0300
Forma zapojení školy do projektu: partner bez finančního příspěvku
Anotace projektu
Projekt se šesti aktivitami zaměří na zkvalitňování systému vzdělávání v oblasti čtenářské a jazykové gramotnosti jako nezbytné formy integrace žáků se specifickými vzdělávacími potřebami, zvláště s odlišným mateřským jazykem (OMJ), a to rozšířením osvědčené aktivity školních čtenářských klubů (ČK) do 10 základních škol, kde se vzdělávají děti s e specifickými vzdělávacími potřebami. Posílí proinkluzivní prostředí škol prostřednictvím vytváření čtenářských společenství v prostředí ČK, bezpečném pro děti i pedagogy, kteří si zde testují metody, na něž v běžné výuce není prostor.
Říká se, že dnešní děti nečtou – je tomu skutečně tak?
Pokud ano, je možné tento stav změnit? Proč je důležité, aby děti četly?
Jak rozvíjet dětské čtenářství? Jaké knížky baví dnešní děti?
Jak čtenářské aktivity zakomponovat do běžné výuky?
Na tyto otázky naše škola hledá odpovědi v projektu „Školní čtenářské kluby: inkluzivní prostředí pro rozvoj čtenářské a jazykové gramotnosti“, v němž budeme s podporou Nové školy, o. p. s., po dobu dvou let pracovat spolu s dalšími devíti pražskými základními školami. Všichni společně zaměříme svou pozornost mimo jiné i na to, jak rozvíjet čtenářství u dětí, které doma nemluví česky, případně zda mohou čtenářské kluby pomoci jejich zdokonalování češtiny. Projekt je financován z prostředků Operačního programu Praha – pól růstu ČR a běží v období 1. 8. 2016 – 30. 6. 2018.
Naše společná přesvědčení o dětském čtenářství
- Rozvíjet čtenářství můžeme jen u dětí, které poznaly radostný zážitek z četby.
- Každé dítě potřebuje při své čtenářské cestě průvodce.
- Čtení je potřeba věnovat čas.
- Čtenářská gramotnost je základním předpokladem školního i životního úspěchu dětí.
Více informací o našem společném snažení, inspiraci i mnoho knižních anotací a lekcí využitelných ve výuce, najdete na www.ctenarskekluby.cz nebo na facebooku Školní čtenářské kluby.
Češtinou k inkluzi
registrační číslo CZ.07.4.68/0.0/0.0/15_005/0000057.
v rámci 2. výzvy Operačního programu Praha pól růstu,
žadatel: META, o.p.s. – Společnost pro příležitosti mladých migrantů
se sídlem: Ječná 546/17, 120 00 Praha 2, Česká republika
Zastoupen: ředitelkou Zuzanou Vodňanskou
IČ: 26982633;
bankovní spojení: Fio banka, a.s., číslo účtu: 2300884089/2010
Forma zapojení školy do projektu: partner s finančním příspěvkem
Podíl základní školy nám. Curieových na rozpočtu projektu
| z projektových zdrojů | z vlastních zdrojů ZŠ | ||||
úvazek | sazba
| jednotk. cena | počet jednotek | celkem | ||
Učitel češtiny jako druhého jazyka (pracovní smlouva) | 0,8 | 25 000,- Kč | 26 884,- Kč | 20 měsíců | 537 680,- Kč | 0,- Kč |
vybavení pracovního místa (zařízení a vybavení) |
|
| 4 400,-* Kč | 1 kus | 4 400,- Kč | minimálně 1 100,- Kč |
CELKEM |
|
|
|
| 542 080,- Kč | min. 1 100,- Kč |
* 80% z ceny 5 500,- Kč / pracovní místo
Anotace projektu
V rámci projektu je navázána intenzivní spolupráce se společností META, neboť jsme škola s velkým počtem dětí a žáků s odlišným mateřským jazykem (OMJ), jejímž cílem bude přímá podpora pedagogů při práci s dětmi a žáky s OMJ. Ta bude probíhat prostřednictvím vzdělávání v akreditovaných seminářích, na vzdělávání bude navazovat metodická podpora, metodicko-supervizní setkání a sdílení dobré praxe. Bude též pilotně ověřena jazyková podpora, na základě těchto zkušeností bude vytvořena metodika výuky češtiny jako druhého jazyka.